De geboorte van een Blog

Bloggen, het woord achtervolgt me.

Ik was nog niet zover, nee.

Moest me echt eerst verdiepen in het fenomeen.

Vandaar dat ik me opgaf voor de workshop ‘Tijd om te bloggen’ van Simone Levie, gegeven op de Powerdag van Vrouw & Passie.

Met mijn aantekeningen-boekje in de aanslag zat ik er helemaal klaar voor. Simone enthousiasmeerde en ik wilde meteen aan de slag!

Tijdens de lange terugreis van Maarssen naar Maastricht begon ik te bedenken waarover ik dan wel zou gaan bloggen.

In ieder geval kan ik mijn 365-dagen-project eindelijk ergens kwijt, en en en … Daar blokkeerde het al. Simone had ons gewaarschuwd!

Waar zou IK nou over moeten schrijven, en WIE  is daar nou in geinteresseerd? Dat soort zinnen spookten door mijn hoofd en het zweet brak me uit.

Maar nu, een paar dagen later, is alles wat bezonken, heb ik me nog wat meer verdiept (met de tips van Mamamarketing en Kitty Kilian).

En inmiddels denk ik, er zullen vast wel meer mensen zijn zoals ik.

Die houden van hun werk, maar ook tijd met hun kindertjes door willen brengen.

Die goed willen zijn voor de wereld, maar ook voor zichzelf.

Die vol ideeen zitten maar er (bijna) niet aan toekomen om ze ook daadwerkelijk uit te voeren.

Die verantwoord willen eten maar ook binnen het halfuur uit die keuken willen zijn.

Die zich de ene dag fantastisch voelen en de volgende het liefst de hele dag met een theetje op de bank willen zitten.

Ja, ik dacht, ik doe het gewoon!

Dus dit was mijn eerste blog, en wie het leuk vindt mag het lezen!

11 comments

  1. Mariska

    Hoi Mieke, leuk om je blog te lezen. Vooral je blog over moeders vond ik mooi. En ik vind je tekeningen super! Veel succes met bloggen, tekenen en je 365 dagen experiment.

  2. Petra

    Klinkt goed! Ik ga je volgen. Kom hier via een linkje op twitter via #blogpraat. Volgens mij getipt door Simone. Mooie tekeningen maak je trouwens, dat belooft wat!

  3. Wendy Schuchmann

    Welkom in de blogwereld! Wel herkenbaar hoor, dat idee van ‘wie zit er nu op mijn schrijfsels te wachten?’ Maar waarom zouden mensen niet geinteresseerd zijn? Zeker in combinatie met die leuke tekeningen kun je iets origineels toevoegen.

Leave a Reply

