Raar maar waar!

Raar maar waar! Dat is het thema van de Kinderboekenweek 2015.  Een mooi thema, want wetenschap is superleuk en leerzaam!

Voor de tweede keer mag ik tijdens de Kinderboekenweek een aantal workshops geven voor Schunck in Heerlen (kijk hier om te zien wat ze doen). Met dit thema ging ik aan de slag en ontwikkelde vier teken-stappenplannen in de stijl van de Ik-kan-tekenenboeken. Stap voor stap een robot tekenen, of een verstrooide professor. Je kunt ook kiezen voor een vlinder of een kever.

robot

Om deze workshops te maken moest ik trouwens nog wel even uit mijn comfortzone, ik teken graag poppetjes en dan vooral lief en schattig. Een robot dacht ik niet te kunnen tekenen, maar het was erg leuk om te doen! Nu kan ik me ook beter voorstellen hoe het is als je denkt dat je iets niet kunt tekenen (-: Het zou heel leuk zijn als er zoveel mogelijk kinderen komen tekenen, de data en locaties vind je hier!

Zou je graag mee willen tekenen maar kun je niet of woon je te ver weg, dan heeft Studio Stift een verrassing voor je! Download hier je eigen stappenplan en teken zelf een robot. Veel wetenschappelijk tekenplezier (-:

Robot banner-01

Leave a Reply

